اخبار و مقالات

آب تصفیه شده

آب تصفیه شده

آب تصفیه شده

آب تصفیه شده به کلیه عملیاتی که برای آماده سازی آب برای مصرف های مختلف انجام می‌شود، «تصفیه» می‌ نامند. باید تا حد امکان خالص باشد تا بتوان آن را بدون نگرانی نوشید. محلی که آن تصفیه آب میشود«تصفیه خانه» میگویند. کیفیت منابع آب مختلف متفاوت است و بسته به آن مراحل تصفیه تعریف  می‌شود. در این خصوص استانداردهای مختلفی تعریف شده تا بتوان کیفیت آب را با یک ملاک دقیق سنجید.

گذشته های دور

در گذشته برای اینکه آب برای آشامیدن مناسب باشد و از انتقال بیماری‌های مختلف از طریق آب به انسان جلوگیری شود، روش‌های گوناگونی بوده؛مثال جوشاندن یک روش رایج برای تصفیه آب در خانه بود که البته بسیاری از املاح و عوامل بیماری‌زا از این طریق از بین نمی‌رفتند. این روزها انواع و  دستگاه تصفیه آب تایوانی طراحی  وبررسی شده که در خانه قابل استفاده میشوند تا افراد بتوانند بر کیفیت آبی که می‌ نوشند نظارت بهتری داشته باشند.

تصفیه

مایع حیات

اگرچه در تصفیه خانه‌های بزرگ صنعتی آب به بهترین روش‌های روز دنیا تصفیه می‌شود، اما استفاده از دستگاه‌های باکیفیت خانگی یکی از راه حل‌های دسترسی به آب نوشیدنی مناسب است که به عنوان یک راهکار تکمیلی می‌توان از آن استفاده کرد.

اولین مشخصه یک آب تمیز و قابل شرب شفافیت، بدون بو و بدطعم نبودن آن است. اگر از کیفیت آبی که در دسترس شما است خاطر جم نیستید به هیچ عنوان آن رامیل نکنید، چون ممکن است برای سلامتی خطر ناک باشد

آب‌های زیرزمینی با آنکه از نظر ظاهری کدرتر هستند، اما به دلیل عبور از لایه‌های مختلف زمین تمیزتر هستند و تصفیه آن‌هاراحت تراست؛ اما از آنجایی که سفره‌های زیرزمینی سرمایه هر کشوری است باید سعی کرد بایددرمصرف آنها احتیاط کرد. آب‌های سطحی آلودگی بیشتری دارند و تصفیه آن‌ها  به طبع سخت‌تر است.

 

چرا باید آب تصفیه شده بخوریم؟

در گذشته بسیاری افراد به دلیل نبودن امکانات مناسب برای تصفیه آب بیمار می‌شدند یا حتی از بین می‌رفتند. هنوز هم تعدادزیادی از مردم جهان به آب سالم دسترسی ندارند و به همین دلیل با مشکلات زیادی روبه رو هستند.

استفاده از آب تصفیه شده برای سلامت بدن و جلوگیری از بسیاری ازبیماری‌ها اجباری است. آب‌های تصفیه شده با بهترین مارک تصفیه آب از هرگونه آلودگی، میکروب، عوامل بیماری‌زا و آلودگی‌های فیزیکی مثل گل و لای پاک‌سازی میشوند و افراد می‌توانند با خیال راحت آن را مصرف کنند. نوشیدن آب سالم از ابتلای انسان به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند.

بدن انسان

آب بخش زیادی از وزن هر انسان را تشکیل می دهد و استفاده آن به میزان کافی برای او ضروری است، برخی از املاح و مواد معدنی مفید در آب به حفظ سلامت شخص کمک می‌کنند. البته همان‌قدر که نوشیدن آب سالم برای انسان ضروری است، خوردن آب آلوده ممکن است باعث مریضی اونیزشود، به همین دلیل پزشکان، متخصصان تغذیه و تمام کارشناسان توصیه می‌کنند حتما آب تصفیه شده مصرف کنید.

فواید نوشیدن مایع حیات برای سلامت و زیبایی پوست

همه ما از فواید نوشیدن آب آشامیدنی برای سلامت بدن انسان با خبریم و می‌دانیم که 70 درصد وزن بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد؛ البته این مقدار، بر اساس سن، جنسیت، شرایط محیطی و … متغییر است. حجم آب موجود در بدن انسان در افراد مختلف متفاوت بوده و نکته جالب این که بیشترین حجم آب در بدن کودکان است و 78 درصد از وزن بدن آنها را تشکیل می‌دهد. پس این مایع حیات، در سلامتی انسان نقش بسزایی دارد. اما، جالب است بدانید اگر آب آشامیدنی سالم و عاری از املاح مضر مصرف نکنید، علاوه بر انواع بیماری‌هایی که می‌تواند به بدن شما از سمت آب آشامیدنی سرایت کند، ممکن است برپوست وزیبایی شمانیز تاثیر بگذارد.

فواید آب تصفیه شده برای پوست

انسان بدون غذا می‌تواند تا چندین روز، شایدتا یک ماه هم زنده بماند، اما بدون آب نهایتا تا سه روز می‌تواند ادامه دهد؛ ضمن این که میزان مورد نیاز مصرف روزانه بدن انسان از آب آشامیدنی، روزی 8 هشت لیوان است و این 8 لیوان می‌تواند در صورت فعالیت بدنی زیاد یا در صورتی که در زیر نور آفتاب قرار گرفته باشید تا 12 لیوان نیزبرسد.

نوشیدن صحیح آب آشامیدنی سالم در طول روز، علاوه بر سلامت داخلی بدن، می‌تواند تاثیر زیادی نیز روی سلامت خارجی یعنی پوست صورت و بدن شما بگذارد و این یکی از فواید نوشیدن آب تصفیه شده است که باعث شفاف و جوان سازی پوست صورت میشود.

تصفیه

آب قابل شرب

آب تصفیه شده از خشک شدن پوست صورت و بدن جلوگیری می‌کند

سلول‌های پوست صورت و بدن مانند انواع دیگر سلول‌های بدن انسان عمل می‌کنند. این سلول‌ها از آب ساخته شده‌اند، به طوری که باید به طور منظم هیدارته شوند تا اطمینان حاصل نمایید که سالم هستند و سالم می‌مانند. اگر بدن به میزان مورد نیاز و کافی آبرسانی نشود، پوست خشک می‌شود؛ پس یکی از بهترین روش‌های آبرسانی پوست صورت و بدن، نوشیدن آب تصفیه شده است.

حال  سوال اینجاست که چرا آب تصفیه شده؟

آب تصفیه شده رسوبات داخل آب را از بین می‌برد. حذف رسوبات داخل آب می‌تواند به جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه کمک شایانی کند و همچنین حذف کلر از آب آشامیدنی یا همان وایتکس، از بسیاری لک‌های پوستی که با مصرف آب ایجاد میشود جلوگیری می‌کند. همچنین یک فیلتر قلیایی کننده آب که آلکالاین نام دارد می‌تواند بدن شما را یونیزه قلیایی کند تا پوست شما به مرور زمان شفاف شده و کک و مک از صورتتان  حذف شود. پوست صورت خشک نه تنها ناخوشایند است، بلکه خارش دارد، پوسته پوسته می‌شود و به مرور  زمان ناراحت کننده نیز است که همه اینها با مصرف آب آشامیدنی  تصفیه شده حل می‌شود.

دفع سموم بدن با نوشیدن آب آشامیدنی تصفیه شده

یکی از هدف های اصلی آب در بدن انسان این است که سموم را از بدن خارج می‌کند. اگر به مقدار کافی آب در بدن شما وجود نداشه باشد، قادر نخواهد بود تمام سموم را از بین ببرد؛ به همین علت مشکلات پوستی مانند آکنه، کدر شدن رنگ پوست صورت و بدن و ایجاد لک در صورت، را مشاهده خواهید کرد. با استفاده از آب آشامیدنی تصفیه شده که نیترات، کلر، نیتریت، آرسنیک و انواع املاح مضر محلول در آب شهری را  تصفیه می‌کند، هم به سلامت داخلی بدن خود و هم به  آبرسانی پوست خود کمک بسزایی می‌کنید و جلوی ورود عناصر مضر به بدن، که ممکن است بر روی سلامتی پوست شما تاثیر بگذارند را می‌گیرید.

 

بهترین روش برای شاداب نگه داشتن پوست، آب آشامیدنی تصفیه شده است

اگر بدن شما دچار کم آبی شده و اصطلاحا خشک شده است، با جذب آب پوست سعی می‌کند تا کم آبی خود را جبران کند تا از کلیه و کبدها محافظت کند. این اتفاق باعث خشکی پوست صورت شما میشود. البته ناگفته نماند، کلر یا همان وایتکس موجود در آب آشامیدنی شهری نیز در خشکی پوست صورت نقش کمی ندارد و باید برای جلوگیری از  انواع بیماری‌های پوستی از آب آشامیدنی تصفیه شده رطوبت پوست و بدن را تامین کنید. اگر بدن شما به اندازه کافی هیدراته شود، کلیه شما تنظیم شده و به ترشح مایع اضافی کمک می‌کند و باعث تعادل در بدن می‌شود.

استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی می‌تواند کلر را از آب آشامیدنی را حذف کند. اما چرا کلر؟ چون کلر مضرترین ماده موجود در آب آشامیدنی برای پوست صورت و موی سر انسان است و باعث ریزش مو و چروک شدن پوست می‌گردد. این مورد بیشتر برای استفاده آشامیدنی آب کلردار پیش می‌آید و استفاده از برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی همچون دستگاه تصفیه آب cck می‌تواند به طور کلی کلر را از آب آشامیدنی حذف نکند.

تصفیه آب

آب تصفیه شده

سخن پایانی

همه ما از اهمیت مصرف آب سالم آگاه هستیم و نقش آب در حفظ حیات خودمان و کره زمین را می‌شناسیم. تصفیه آب به صورت علمی عمر چندان درازی ندارد اما با توجه به اهمیت آن، انسان از ابتدای حیات خود تلاش کرده راهی برای پاک‌سازی آب مصرفی خود کشف کند.

هنوز هم متأسفانه بخشی از مردم کره زمین به آب تصفیه شده دسترسی ندارند، بنابراین لازم است از منابع آبی موجود نهایت استفاده را ببریم و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

مراحل آن

تصفیه آب شامل مراحل مختلفی است که طی آن انواع میکروب‌ها و مواد مضر از آب حذف شده و در نهایت برای نوشیدن مناسب می‌شود و در انتخاب یک دستگاه تصفیه آب خانگی اصل تایوان میبایست به زمان تعویض فیلتر تصفیه آب برای در نظر گرفتن هزینه های نگهداری آن دقت نمود زیرا در قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی تاثیرگذار است . آب تصفیه شده شفاف، بی‌رنگ و بی‌بو است و املاح مفید و مورد نیاز بدن در آن وجود دارد

ارسال محصولات دستگاه تصفیه آب، فروشگاه دره سو به سراسر ایران

بازگشت به لیست