اخبار و مقالات

آموزش نحوه هواگیری دستگاه تصفیه آب

هواگیری دستگاه تصفیه آب

آموزش نحوه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی

هواگیری دستگاه تصفیه آب یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای دستگاه های تصفیه آب خانگی به وجود آید. دستگاه تصفیه آب از جمله دستگاه های پرکاربرد و خیلی مهم برای خانه های ما می باشند که این دستگاه ها نیز ممکن است دچار مشکلاتی شوند. بهتر است جهت جلوگیری از بروز هر گونه مشکلات بیشتر بر روی دستگاه ها در اسرع وقت به رفع آن مشکل بپردازیم. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی به طور کامل آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

چه زمانی نیاز به هواگیری دستگاه تصفیه آب داریم؟

چه زمانی نیاز به هواگیری دستگاه تصفیه آب داریم؟ در ابتدا بایستی به شما عزیزان بگوییم که دستگاه های تصفیه آب خانگی اغلب در هنگام تعویض فیلتر نیاز به هیچگونه هواگیری خاصی ندارند. و هوای داخل دستگاه به طور کامل در طی چند روز از آن خارج می گردد. اما در مواردی نیاز به هواگیری دستگاه های تصفیه آب داریم که در بخش زیر به آن ها اشاره می‌ کنیم.

۱- دستگاه تصفیه آب به درستی عمل می نماید اما خاموش نشده و یکسره کار می کند.

این حالت اولی است که ممکن است برای دستگاه های تصفیه آب خانگی رخ دهد. در این حالت مقداری هوا در دستگاه محبوس شده و مانع از بالا رفتن فشار دستگاه تصفیه آب و تشخیص آن بوسیله سنسور می‌ گردد که این امر موجب خاموش نشدن دستگاه می‌ شود. اما راه حل چیست؟ جهت رفع این مشکل در صورتی که دستگاه تصفیه در حال کار می باشد نیاز است لوله آب تصفیه شده خروجی از ممبران و یا لوله ورودی به سنسور فشار بالا را خارج کنید و اجازه دهید تا هوای محبوس شده خارج شود و آب از لوله به شکل روان سرازیر شود. البته این حالت ممکن است به علت تنظیم نبودن فشار هوای داخل مخزن نیز رخ دهد که در ادامه به تنظیم فشار هوای مخزن تصفیه آب نیز خواهیم پرداخت.

۲- هنگام باز کردن شیر برداشت، آب با فشار و به صورت ضربه ای و همزمان با هوا خارج می شود.

در این حالت به طور مشخص مقداری هوا در فیلترهای بالایی دستگاه تصفیه آب و در مسیر لوله ها محبوس شده که موجب می گردد آب با فشار و هوا خارج شود. در صورت وجود این مشکل بایستی لوله آب بین فیلترهای پنج و شش دستگاه تصفیه را خارج کرده و اجازه دهید دستگاه در این حالت مقداری کار نماید تا هوای محبوس شده در آن خارج شود  و همچنین اجازه دهید مخزن به طور کامل خالی شود. بایستی متذکر شویم که در صورت عدم انجام این کارها نیز این هوای محبوس شده به مرور و با فشار از دستگاه خارج می گردد.

۳- موتور دستگاه در حال کار است ولی هیچ آبی تولید نمی شود.

حالت سوم بیشتر هگامی که فشار آب ورودی به دستگاه کم باشد رخ می دهد. در این حالت مقداری هوا در بالای قسمت هوزینگ فیلتر سوم محبوس شده که موجب می گردد آب نتواند از آن عبور کند. جهت رفع این مشکل نیاز است هوزینگ مرحله سوم را کمی باز کرده و اجازه دهید مقداری آب از لبه هوزینگ به بیرون سرازیر شود. با انجام این کار مشکل شما در عدم تولید آب دستگاه نیز رفع می‌ شود.

هواگیری دستگاه تصفیه آب

نحوه تنظیم فشار آب دستگاه تصفیه آب خانگی

بعد از هواگیری دستگاه تصفیه آب لازم است تا فشار باد مخزن تصفیه آب را مجددا به حالت استاندارد شرکت برگردانید. به همین دلیل در ابتدا نیاز است تا فشار استاندارد تعیین شده بوسیله کارخانه سازنده دستگاه تصفیه آب را بدانید. سپس شیر خروجی مخزن آب دستگاه را باز کرده تا تمام آب داخل آن خارج شود. در مرحله بعد و پس از خروج آب مخزن سر یک تلمبه را به سر دیگر مخزن متصل کرده و با تلمبه زدن آب مانده در مخزن را خارج نمایید.

این مرحله را تا زمانی که تمام آب مخزن به طور کامل خارج شود انجام دهید. در این مرحله مخزن شما آماده بارگذاری فشار مجدد می باشد. اغلب مخزن اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی در فشاری بین پنج تا هفت بار تنظیم می گردد. و جهت تنظیم فشار باد آن بهتر است از فشار سنج کمک گرفته شود. توجه داشته باشید در حالی که در این حوزه اطلاعات کافی و تخصص مورد نیاز را ندارید بهتر است که از یک متخصص دستگاه های تصفیه آب کمک بگیرید.

فشار باد مخزن دستگاه تصفیه آب

فشار باد مخزن دستگاه تصفیه آب همانطور که به آن در مطلب گذشته اشاره داشتیم، فشاری میان پنج تا هفت بار می باشد. همچنین این فشارها میتواند با توجه به حجم و مدل دستگاه تصفیه آب با هم متفاوت باشد.

اگر فشار مخزن تصفیه آب تنظیم نباشد چه اتفاقی می افتد؟

بالا و یا پایین بودن فشار باد مخزن تصفیه آب تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد دستگاه خواهد گذاشت و در صورت تنظیم نبودن آن، می تواند موجب خرابی جدی در دستگاه تصفیه آب شود. از این رو فشار مخزن همواره باید بر روی عدد مناسب دستگاه تنظیم شود تا از بروز هرگونه خرابی و صرف هزینه های گزاف تعمیر جلوگیری به عمل آید. بهتر است که تنظیم فشار باد مخزن دستگاه تصفیه آب خود را به دست یک متخصص بسپارید.

سخن پایانی

هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از اصلی ترین و ضروری ترین کارهایی می باشد که جهت بهبود عملکرد دستگاه و رفع مشکلات ناشی از آن بایستی بر روی دستگاه تصفیه آب انجام گیرد. این کار علاوه بر عملکرد صحیح دستگاه موجب می شود تا طول عمر قطعات آن نیز افزایش پیدا کند. در صورت وجود هر یک از مشکلاتی که در مقاله فوق به آن اشاره شد می توانید مراحل هواگیری را بر اساس توضیحات انجام دهید. و از تجمع توده های هوا در قسمت های گوناگون دستگاه تصفیه آب خانگی خود جلوگیری کنید.

بازگشت به لیست